Maria Van Campenhout-Van Dyck

Ik ben 65, gepensioneerd, gehuwd met Benny Van Campenhout en 39 jaar woonachtig in deelgemeente Hamme.

Ik sta voor een veilige en landelijke gemeente waar iedereen welkom is die de inwoners, de huisregels en de leefomgeving respecteert, en die actief bijdraagt tot de welvaart van onze leefgemeenschap. Kennis van de Vlaamse taal is hierbij cruciaal .

Algemeen veiligheidsgevoel, een betere mobiliteit, veiligere verkeerssituaties, het ontmoedigen van zwaar vrachtvervoer in onze straten, de bestrijding van vandalisme en sluikstorten, integratie van nieuwe Merchtemnaars, de invoering van een volwaardige 11 juli viering, het promoten van aankopen bij onze lokale handelaars en ondernemers en de ondersteuning van onze land- en tuinbouwers zie ik als punten die voor verbetering vatbaar zijn.
Het bewaken en versterken van onze Vlaamse identiteit, onze normen en onze waarden is en blijft prioritair.

De verkiezing van een nieuw gemeentebestuur op zondag 14 oktober is een kans om nieuwe ideeën en projecten toe te voegen aan het huidige beleid. Het NVA beleid heeft op federaal vlak een aantal bakens verzet, het is belangrijk dat er ook een verlengde van dit beleid gevoerd wordt op gemeentelijk vlak. Daarom steun ik de Merchtemse NVA lijst en wil ik mij inzetten om ervoor te zorgen dat onze gemeente een plaats is en blijft waar het veilig en aangenaam wonen is. Een gemeente waar mensen elkaar ontmoeten, elkaar groeten en met elkaar praten. Een groene landelijke gemeente, waar natuur, landbouw, tuinbouw en open ruimte meer aandacht krijgt dan bebouwing en verstedelijking. Een gemeente waar elke inwoner fier op kan zijn. Je kan mij daarin steunen door op 14 oktober te stemmen op de NVA lijst.