Think Pink

Op 1 juli 2018
Nadine Spillebeen

Intussen alweer een week geleden, kwam onze kandidate Nadine Spillebeen terug van een 400 km lange fietstocht uit Parijs. Het speciale aan deze fietstocht was ongetwijfeld het goede doel, waarvoor ze zich inzette : Think Pink .
Think Pink is een organisatie die zich inzet voor borstkankerpatiënten en hun familie, door onder andere zorg en nazorg te voorzien en te investeren in wetenschappelijk onderzoek. We laten Nadine even zelf vertellen over haar motivatie om 400 km te fietsen voor dit goede doel.

Nadine : Al 5 jaar draag ik mijn steentje bij voor Think-Pink.  We fietsten dit jaar van Parijs naar Brussel. We worden in het dagelijks leven nog te veel geconfronteerd met deze verschrikkelijke ziekte en het geeft zoveel voldoening om geld in te zamelen en te mogen mee fietsen met zo'n fantastisch team. Ik raad het zoveel mogelijk vrouwen aan om eens deel te nemen, want iedereen kan het, mits een beetje training natuurlijk !
Als je gezond bent, heb je duizend wensen.
Als je ziek bent heb je er maar 1 ... gezond zijn .

Nadine kwam samen met heel wat andere vrijwilligsters op 24 juni aan. Ze zamelden samen € 82.754,38 in voor het SMART Fonds, een onderdeel van Think Pink, dat innovatief wetenschappelijk onderzoek voor borstkanker financiert.
Proficiat aan alle dames voor dit warme initiatief !