Nieuwjaarsreceptie N-VA Merchtem

Op 29 januari 2023

Op zondag 29 januari verzamelde N-VA Merchtem in het August De Boeckhuis voor haar nieuwjaarsreceptie.

“We zijn blij dat we vandaag elkaar opnieuw fysiek kunnen gelukwensen met een drankje, een hapje, een babbel met de bestuursleden. Na 3 coronajaren kunnen we dat opnieuw doen in alle vrijheid en zonder dampkap”, vertelt Wim Gerarts – voorzitter van N-VA.”

Tom Van Gestel sprak: “Het politieke engagement werpt haar vruchten af want vele N-VA voorstellen worden ook effectief in uitvoering gebracht. Zo is er door ons toedoen een herwaardering van de 11-juli viering en daar zijn we trots op.

Zo pleitten wij van in het begin reeds voor de invoering van een buurtinformatienetwerk, welk de meerderheid heeft gerealiseerd onder de naam -veiligheidsinformatienetwerk-.

Zo hebben wij een affichecampagne gerealiseerd die klanten en winkeliers moet aanzetten tot het gebruik van het Nederlands, enz.

Naar aanloop van de gemeenteraadsverkiezingen in 2024 zullen we ons nóg sterker maken. We gaan het spreken met de burger intensifiëren, want de eerlijkheid gebiedt ons te zeggen: in 2024 willen we meedoen” – aldus Tom Van Gestel – fractieleider van N-VA.

Gastspreker van dienst was Vlaams parlementslid, Nadia Sminate.

Zij kwam getuigen over haar werk in de commissie binnenlands bestuur, inburgering en integratie. De thema van het dragen van hoofddoeken in het onderwijs is een thema dat haar nauw aan het hart ligt. “Linkse partijen hebben in het verleden arm en been verzet om alle religieuze symbolen uit het onderwijs te bannen, terwijl zij nu de eersten zijn om hoofddoeken op school toe te laten.”

Het laatste woord is hier zeker nog niet over gezegd of geschreven. Maar er komt van de hand van Nadia een boek aan, wist zij ons te vertellen.

We onthouden vooral een hartelijk weerzien met tal van sympathisanten. En August De Boeck zag dat het goed was.