Affichecampagne 'oefen hier je Nederlands' : vervolg

Op 26 oktober 2021

Dat het met het Nederlands in Merchtem bergaf gaat ten koste van het Frans is geen nieuws.
Dat N-VA Merchtem hier absoluut een halt aan wil toeroepen is - mogen wij hopen - zéker geweten.

N-VA diende een voorstel in tot het lanceren van de affichecampagne - ‘Wij spreken graag Nederlands met u”.
Hiermee sporen we handelaars aan om te tonen wat wij een Vlaamse gemeente zijn en worden klanten uitgenodigd het Nederlands te spreken. Taal is en zal altijd belangrijk zijn om mensen deel te laten uitmaken van onze Merchtemse gemeenschap. De voltallige gemeenteraad is ons in dat voorstel gevolgd en gaf de opdracht aan het gemeentebestuur om die campagne te lanceren.

Maar de belofte om werk te maken van de affichecampagne blijft zonder weerklank. “Wij spreken Nederlands met u” blijft een paar dode letters in het verslag van een gemeenteraad.

We lieten dan ook niet na om ándermaal en reeds voor de derde maal ons gemeentebestuur aan te manen werk te maken van haar belofte! Worden wij als N-VA driemaal verloochend TOT de haan heeft gekraaid?

N-VA Merchtem zal niet nalaten om dit voor u van nabij te volgen en ons gemeentebestuur te wijzen op haar beloftes.

Hoe waardevol vond je dit artikel?