Gemeenteraad 17/06/19

Ook op deze laatste gemeenteraad voor de vakanie bleef onze fractie actief. Onze punten :

1. Laad- en loszones

Voor bepaalde winkels (bv. Hans Anders) komt er een laad- en loszone en zal duidelijk worden aangeduid. Voor Kruidvat is er nog geen oplossing.

2. Netheid kerkhoven

N-VA klaagde de netheid van enkele kerkhoven (Peizegem, Merchtem) aan.

Dit is geenszins een aanklacht tegen het werk dat het gemeentepersoneel verricht.  Nergens hebben wij nog maar gesuggereerd dat de mensen van de gemeente slecht werk verrichten. We stellen enkel vast dat de netheid te wensen overlaat en dus moet het gemeentepersoneel misschien gewoon wel voldoende tijd krijgen om hun werk op de kerkhoven te verrichten.

Dat burgemeester Mast ons trachtte uit te spelen tegen het gemeentepersoneel door ons te beschuldigen dat we het personeel op hun werk aanvallen, vinden wij dan ook naast bijzonder spijtig, volledig ongepast.

3. 11-juliviering

Bij de laatste verkiezingen stemde een groot deel van de bevolking uitgesproken Vlaams, ook in Merchtem. N-VA zou graag een volwaardige 11-juli viering in Merchtem zien ontstaan. Schepen De Valck vermeldde dat hij reeds verschillende initiatieven in het verleden op poten zette, maar dat er weinig interesse was.

Onze partij stelt voor dat wij het initiatief nemen voor de viering van 11 juli 2020 .